Programy edukacyjne
Wzbogacanie
i uzupełnianie doświadczeń dziecka zdobytych
w środowisku rodzinnym, tworzenie warunków umożliwiających zdobywanie wiedzy, ważnych umiejętności intelektualnych
i praktycznych przygotowujących do podjęcia nauki
w szkole i radzenia sobie
w dorosłym życiu odbywa się
w trakcie pracy dydaktyczno-wychowawczej
w oparciu o programy wychowania przedszkolnego.
-
Program edukacji przedszkolnej "Nasze przedszkole". Autor: Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska.
-
Program edukacji przedszkolnej "Zanim zostanę pierwszakiem" WSiP
-
Program przedszkolnej edukacji antynikotynowej "Czyste powietrze wokół nas". Praca zbiorowa pod red. Tamary Kowalczyk
-
Autorski program współpracy z rodzicami "Przedszkole naszych marzeń" Marta Strączek
-
Autorski program "Bawimy się w teatr" Marta Strączek
Podstawa programowa
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego opisuje proces wspomagania rozwoju
i edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym. Przedszkola, oddziały przedszkolne
w szkołach podstawowych oraz inne formy wychowania przedszkolnego
w równej mierze pełnią funkcje opiekuńcze, wychowawcze
i kształcące. Zapewniają dzieciom możliwość wspólnej zabawy
i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych
i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
Celem wychowania przedszkolnego jest: wspomaganie dzieci
w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im
w codziennych sytuacjach
i w dalszej edukacji, budowanie systemu wartości, kształtowanie
u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie
w nowych i trudnych sytuacjach, rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej
i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci
o zróżnicowanych możliwościach fizycznych
i intelektualnych, troska
o zdrowie dzieci
i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa
w zabawach i grach sportowych, budowanie dziecięcej wiedzy
o świecie społecznym, przyrodniczym
i technicznym, wprowadzenie dzieci
w świat wartości estetycznych, kształtowanie
u dzieci poczucia przynależności społecznej, zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności
i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości
i umiejętności, które są ważne
w edukacji szkolnej.
Zatrudniamy nauczycieli o wysokich kwalifikacjach pedagogicznych, życzliwych, otwartych na potrzeby dzieci, gotowych do współpracy z rodziną i środowiskiem.
Wszyscy nauczyciele posiadają kwalifikacje na poziomie wyższym.
Nauczycielki systematycznie pogłębiają swoją wiedzę
i umiejętności pedagogiczne poprzez udział
w kursach i warsztatach metodycznych.